Приложение к ООП ООО Демонстрационный вариант КИМ по английскому языку

Контрольно-измерительные материалы
по английскому языку
(демонстрационный вариант)
5-9 классы

Контрольно-измерительные материалы
5 класс

I. Спецификация
1. Назначение
Контрольно-измерительные материалы предназначены для проведения промежуточной аттестации
по английскому языку в 5-м классе.
Цель – оценка уровня достижения планируемых результатов освоения учащимися учебного предмета
«Английский язык» за 5-й классы.
Промежуточная аттестация проводится в соответствии с Федеральным законом от 29.12.2012 № 273ФЗ «Об образовании в Российской Федерации».

2. Документы, определяющие содержание работы
Содержание КИМ определяется Федеральным государственным образовательным стандартом
основного общего образования, утверждённого приказом Министерства образования и науки РФ от
17.12.2010 № 1897.

3. Структура работы
Работа состоит из 4 частей:
Часть 1 (1-5) содержит задания на определение уровня сформированности навыков
аудирования и включает задания с выбором ответа базового уровня сложности.
Часть 2 (6-10) содержит задания на определение уровня сформированности навыков чтения с
выборочным пониманием и включает задания базового уровня сложности на полное понимание
информации в тексте.
Часть 3 (11-25) содержит задания на определение уровня сформированности лексикограмматических навыков и включает задания на заполнение пропусков и с выбором правильного
ответа (базовый уровень) и задания (26-30) на изменение слов, чтобы они грамматически
соответствовали тексту (повышенный уровень).
Часть 4 (31-40) содержит задания на определение уровня сформированности навыков письма и
включает задания на заполнение пропусков.
Распределение заданий по частям работы
№
Части работы
Число
Максимальный Тип заданий
заданий
балл
1
Аудирование
5
5
Выбор ответа
2
Чтение
5
5
Выбор ответа
3
Языковые средства
20
20
Выбор ответа.
Изменение слов, чтобы
они грамматически
соответствовали
тексту.
4
Письмо
10
10
Заполнение формы по
правилам
написания
письменных норм.

Итого

40

4. Время выполнения варианта КИМ

40

40 минут

5. Условия проведения, материалы и оборудование
Для выполнения заданий 1-5 (аудирование) необходимо использовать компьютер для прослушивания
аудиофайлов. Прослушивание проводится во фронтальном режиме, текст слушается дважды.

6. Кодификатор требований
Обозначение
задания в
работе

Код и
наименование
раздела

Умения, проверяемые заданиями работы

1-5

1

6-10

2

11
12
13

3

Понимать основное содержание
несложных аутентичных аудиотекстов
различных жанров монологического и
диалогического характера в рамках
изученной тематики
Читать и понимать несложные
аутентичные тексты различных стилей и
жанров, используя основные виды чтения
(ознакомительное, изучающее, поисковое)
в зависимости от коммуникативной задачи
Употреблять в речи глагол to be
Употреблять в речи названия стран
Употреблять в речи порядковые
числительные
Распознавать и употреблять в речи
лексические единицы в рамках тем,
включенных в раздел «Предметное
содержание речи»
Употреблять в речи личные местоимения
Использовать в речи предлоги
Называть время
Употреблять в речи определяющие слова
Употреблять множественное число
существительных

14,18,20,23,24

15
16
17
19
21
22

25
26-30
31-40
Общий балл

Максимальный
балл за
выполнение
задания
5

5

1
1
1
5

1
1
1
1

Употреблять в речи глаголы в простом
настоящем и настоящем длящемся
времени
Употреблять в речи отрицательные
предложения

1

Умение использовать навыки
словообразования
Умение заполнять формы и сообщать о
себе основные сведения

5

1

10
40

II Итоговая контрольная работа к учебнику «Starlight» 5 класс

LISTENING
I.
1. The weather is good.
1) True
2) False
2. Jo is wearing a coat.
1) True
2) False
3. Jo hasn’t got any plans for the weekend.
1) True
2) False
4. Becky wants to buy a new skirt.
1) True
2) False
5. Becky and Jo will go shopping at eleven o’clock on Saturday.
1) True
2) False
READING
II. Read the postcard and mark the sentences T (true), F (false) or DS (doesn’t say)
Dear George,
How are you? Here we are at my grandpa’s country house and we’re having a great time! The house is
old, but very beautiful. It’s got three floors and six bedrooms. All the bedrooms have got a beautiful
fireplace and their own bathroom. It’s a bit cold and windy here, but the sun is shining. In the morning,
my grandpa makes us breakfast,then we all go for a little walk to the nearby village. Sometimes, we feed
the ducks in the river. After lunch at the cottage, we play board games like Monopoly or Scrabble, or we
talk. My grandpa is very funny and tells very good stories!
At the moment, my grandma is decorating the house with ballons. It’s my brother’s birthday tomorrow.
We’ll probably have a little party for him!
See you soon,
Olga
6. Olga‘s bedroom has got its own bathroom.
a) true b) false c) doesn’t say
7. It’s hot.
a) true b) false c) doesn’t say

8. Olga’s grandpa is a good cook.
a) true b) false c) doesn’t say
9. Monopoly is Olga’s favourite game.
a) true b) false c) doesn’t say
10. Olga’s grandma is decorating the house for a party.
a) true b) false c) doesn’t say
GRAMMAR AND WORDS
III.

1. Choose the correct item.

11. I………….new to the school.
a) is
b) are

c) am

12. I’m American. I’m from…………..
a) the USA
b) the UK

c) Canada

13. Danny lives on the ................ floor.
a) one
b) two

c) ground

14. Who’s Kathy? She’s Laura’s…………………
a) father
b) brother

c) mother

15.Sue and I are friends. ........................... walk to school together.
a) We
b) They
c) You
16. Rhinos have got horns… ......... their heads.
a) on
b) up

c) out

17. Have you got the time,please? Yes, it‘s half…………six..
a) after
b) before
c) past
18. We eat breakfast in the………….
a) morning
b) afternoon

c) evening

19. Can you put… ........... rise in my bowl,please?
a) any
b) a

c) some

20. Mr. Williams is a ................. He always delivers our letters.
a) taxi driver
b) postman
c) baker
21. There are six ................on the table.

a) knives

b) knife

c) box

22. What are you ……… now?
a) does
b) do

c) doing

23. Sam wears… ........... in the summer because it’s hot.
a) trousers
b) coats

c) shorts

24. Have you got a toothache? You must see a……….
a) doctor
b) dentist

c) teacher

25. Will you come sailing with me? No, I…………
a) will
b) don‘t

c) won‘t

2. Read the text and fill in the gaps transforming capitalized words.
At the Painting Club
There are a lot of
27

26

there now. Sam is taking pictures of some

with his new digital camera. Sam’s father

painter and

29

28

a

_ in the club. He teaches children how to pain. Betty

26) CHILD
27) PAINT
28) BE

is talking to her friend about their new teacher. Jenny is busy. She is painting

29) WORK

a dinosaur. Peter is sitting next to

30) SHE

30

. They are ready to begin a

lesson.

WRITING
IV.

Read the letter you received from your new pen friend.
Dear friend,
My name is Wendy. I live in London, England. I am twelve years old. My birthday is on the 12th of
May. I live with my mum and dad. I haven't got any sisters or brothers. I go to Hillside School. My
school is great but it isn’t very big. I’m in class 1a. There are twenty pupils in my class. I like my
classmates. They are very friendly. Have you got any friends in your class? My favourite subjects are
English and Music. I don’t like Maths because I’m not very good at it. What’s your favourite subject? I
like reading books in my free time. I can sing and dance quite well. What about you? I hope to hear from
you soon.
Yours,
Wendy
Write the answer, complete the sentences.
Dear (31)
It was great to get your letter.

My name (32)
I live I (33)
I am (34)
I live with (35)
I (36)

friends in my class.

My favourite school subject (37)
In my free time (38)
I can (39)
Yours,
(40)

Ответы на контрольную работу
Аудирование:1-2; 2-1; 3-1; 4-2; 5-2
Чтение: 6-a; 7-b; 8-c; 9-c; 10-a
Лексика и грамматика: 11-c; 12-a; 13-c; 14-c; 15-a; 16-a; 17-c; 18-a; 19-c; 20-b; 21-a; 22-c; 23-c; 24-b;
25-c; 26- children; 27-painting; 28-is; 29-works; 30-her
Текст аудирования

III. Система оценивания выполнения отдельных заданий и работы в целом
За верный ответ в каждом пункте заданий работы учащийся получает 1 балл.
За неверный ответ или его отсутствие выставляется 0 баллов.
Максимальное количество баллов, которое может набрать учащийся:
За выполнение заданий 1 части работы-5 баллов;
За выполнение 2 части работы-5 баллов.
За выполнение 3 части работы-20 баллов.
За выполнение 4 части работы-10 баллов.
Максимальное количество баллов, которое может набрать учащийся за выполнение всей работы-40
баллов.
По итогам проверки работы выставляются тестовый балл и аттестационная отметка. Тестовый балл
выставляется на основе суммы первичных баллов, полученных за выполнение каждого из заданий
работы. Аттестационная отметка выставляется по пятибалльной шкале в соответствии с тестовым
баллом.

% выполнения заданий
85%-100%
65%-84%
49%-64%
Менее 49%

Тестовый балл
34-40
26-33
19-25
Менее 19

Аттестационная отметка
5(отлично)
4 (хорошо)
3 (удовлетворительно)
Неудовлетворительно (задание не
выполнено)

Контрольно-измерительные материалы
6 класс
Контрольно-измерительные материалы предназначены для проведения промежуточной аттестации
по английскому языку в 6-м классе.
Цель – оценка уровня достижения планируемых результатов освоения учащимися учебного предмета
«Английский язык» за 6-й классы.
Промежуточная аттестация проводится в соответствии с Федеральным законом от 29.12.2012 № 273ФЗ «Об образовании в Российской Федерации».

2. Документы, определяющие содержание работы
Содержание контрольно-измерительных материалов определяется на основе:
– федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования,
утвержденного приказом Министерства образования и науки РФ от 17.12.2010 № 1897; – основной
образовательной программы основного общего образования МАОУ -Лицей 173

3. Структура работы
Работа состоит из 4 частей:
Часть 1 (1-5) содержит задания на определение уровня сформированности навыков
аудирования и включает задания с выбором ответа базового уровня сложности.
Часть 2 (6-10) содержит задания на определение уровня сформированности навыков чтения с
выборочным пониманием и включает задания базового уровня сложности на полное понимание
информации в тексте.
Часть 3 (11-25) содержит задания на определение уровня сформированности лексикограмматических навыков и включает задания на заполнение пропусков и с выбором правильного
ответа (базовый уровень) и задания (26-30) на изменение слов, чтобы они грамматически
соответствовали тексту (повышенный уровень).
Часть 4 (31) содержит задание на определение уровня сформированности навыков письма.
Распределение заданий по частям работы
№
Части работы
Число
Максимальный Тип заданий
заданий
балл
1
Аудирование
5
5
Выбор ответа
2
Чтение
5
5
Выбор ответа
3
Языковые средства
20
20
Выбор ответа.
Изменение слов, чтобы
они грамматически
соответствовали
тексту.

4

Письмо

1

10

Итого

31

40

4. Время выполнения варианта КИМ

Написать
письмо

личное

45 минут без учёта времени, отведённого на инструктаж и внесение ответов в бланк ответа.

5. Условия проведения, материалы и оборудование
Для выполнения заданий 1-5 (аудирование) необходимо использовать компьютер для прослушивания
аудиофайлов. Прослушивание проводится во фронтальном режиме, текст слушается дважды.

6. Кодификатор требований
Обозначение
задания в
работе

Код и
наименование
раздела

Умения, проверяемые заданиями работы

1-5

1

6-10

2

11,16,18,23,25

3

Понимать основное содержание
несложных аутентичных аудиотекстов
различных жанров монологического и
диалогического характера в рамках
изученной тематики
Читать и понимать несложные
аутентичные тексты различных стилей и
жанров, используя основные виды чтения
(ознакомительное, изучающее, поисковое)
в зависимости от коммуникативной задачи
Распознавать и употреблять в речи

Максимальный
балл за
выполнение
задания
5

5

5

глаголы в следующих формах
страдательного залога: Present Simple
Passive, Future Simple Passive, Past Simple
Passive
12,22
13,
14,17,21,24,20

15,19
26-30
31
Общий балл

Употреблять в речи возвратные
местоимения
Распознавать и использовать косвенную
речь в утвердительных и вопросительных
предложениях в настоящем и прошедшем
времени, употреблять просьбы и команды
в косвенной речи
Употреблять в речи разделительные
вопросы
Умение использовать навыки
словообразования
Умение писать личное письмо по
заданной проблеме

2
6

2
5
10
40

II Итоговая контрольная работа к учебнику «Starlight» 6 класс

LISTENING

I.

You will hear two people talking about a street in a city. Listen and put an (X)
in the correct box.
True

False

A Trevor and Carla are standing on a bridge.
В Trevor's film has no actors in it.
C Trevor wants to make a film about street crime.
D Carla thinks there should be more patrol cars in the
streets.
E There are many cars driving through the tunnel.

READING
II. Read the text and fill in the gaps (1-5). There are two extra words.

A Cap Seller and the Monkeys.
There was a cap seller in a city. He used to go from village to village to sell his caps.
His way laid
6
a forest. It was a hot summer day and he got tired. To get some rest
he sat under a tree. Soon he fell
7
. Many monkeys lived on that tree. When they
saw the caps, they climbed down the tree and took the caps. Then they climbed up the tree
8
.
The cap seller woke up after some time. He found that his caps were missing. He
looked up and saw the monkeys wearing his caps. He tried his best to get his caps
9
but he couldn’t. Suddenly an idea occurred to him. He took off his own cap and threw it on
the ground. The monkeys did the same, since they are imitators. The cap seller collected all
his caps and went
10
happily.

A. again; B. asleep; C. around; D. away; E. back; F. thorough; G. through.
GRAMMAR AND WORDS

III. Choose the correct item.
11. Some ancient statues ........... in the ruins.
A discovered
В were discovered
C was discovering
12. Paul taught ........... how to play the piano.
A ourselves
В myself
C himself
13. Mary said she. .......... music festivals.
A like
В liked
C had liked
14. They ............ us that the new shopping centre was fantastic.
A told
В asked
C said
15. Candice is an artist,..............she?
A is
В doesn't
C isn't
16. The temple is visited ............. thousands of tourists each year.
A with
В by
C from
17. The teacher told her class .............. touch anything in the museum.
A don't
В not to
C no
18. The giant statue. .......... by a local artist.
A created
В was created
C is created
19. George can play the guitar, ........... he?
A doesn't
В does
C can't
20. Cindy said she............. to the gallery opening tomorrow.
A will go
В would go
C goes
21. The tour guide asked............we were ready to start the tour.
A whether
В when
C where
22. We showed ........... around the gallery.
A us
В ourselves
C themselves
23. Visitors to the temple ........... by how old it is.
A amazed
В had been amazed
C are amazed
24.Marcel ....... to Susan that he wanted to visit
the castle.
A said
В told
C asked
25. Yesterday, an ancient tomb ............. by archaeologists.
A was found
В found
C has been found
2. Read the text and fill in the gaps transforming capitalized words.
Jake worked as a shop
26
in a sports shop last
summer.
Leonardo da Vinci was a famous
27
.
His father
28
an engineer and
29
machines and bridges. Sue was driving fast when the police
officer stopped
30
.

26) ASSIST
27) PAINT
28) BE
29) DESIGN
30) SHE

WRITING

Your friend has a problem with his/her neighbours. They play loud music all the time
and your friend can't study. Write a short email to your friend giving him/her advice
(80-100 words). Include:
• opening remarks and express sympathy (I'm sorry to hear...)
• advice & expected results (Why don't you ....? This way ...)
• closing remarks (I really hope ...)

Ответы на контрольную работу
Аудирование:1-B; 2-A; 3-B; 4-C; 5-B
Чтение: 6-G; 7-B; 8-A; 9-E; 10-D
Лексика и грамматика: 11-b; 12-c; 13-b; 14-a; 15-c; 16-b; 17-b; 18-b; 19-c; 20-b; 21-a; 22-b; 23-c; 24-a;
25-a; 26- assistant; 27-painter; 28-was; 29-designed; 30-her
Текст аудирования
Interviewer: Hey Trevor, why are you holding that video camera?
Trevor: Oh, hi Carla, I want to film the bridge across the street.
Carla: Oh really, why?
Trevor: Гт making a real-life video with everyday people on the street. Гт filming different city streets to
show how accidents happen. I want my film to show that careless driving is a form of crime and that we
must try to make our streets safer.
Carla: That's an interesting idea. There is lots of traffic on this street. You should get some great footage.
There are many careless drivers that don't pay attention to the road signs. And, well the police...they are
never around. I hardly ever see any patrol cars. The city should increase the amount of police in the streets.
Trevor: Yes, it certainly is a problem. I hope my film can help. I plan to show it to the city council.
Carla: That's a great idea, (pause) Oh look Trevor, there is a motorcycle driving towards the tunnel under
the bridge into oncoming traffic!
Trevor: I don't believe it. That's exactly what I am looking for!
Carla: (Sigh) Ahhh fortunately there are very few cars in the tunnel and the motorcycle is driving around
them.
Trevor: That driver is really lucky.
Carla: Are you getting everything on film?
Trevor: Yes, it's the perfect example of how dangerous bad drivers really can be.
Carla: You know Trevor, when you finish your film, you should bring it to school and show it to the class
too Trevor: That's a good idea!
III. Система оценивания выполнения отдельных заданий и работы в целом
За верный ответ в каждом пункте заданий работы учащийся получает 1 балл.
За неверный ответ или его отсутствие выставляется 0 баллов.
Максимальное количество баллов, которое может набрать учащийся:
За выполнение заданий 1 части работы-5 баллов;
За выполнение 2 части работы-5 баллов.

За выполнение 3 части работы-20 баллов.
За выполнение 4 части работы-10 баллов.
Максимальное количество баллов, которое может набрать учащийся за выполнение всей работы-40
баллов.
По итогам проверки работы выставляются тестовый балл и аттестационная отметка. Тестовый балл
выставляется на основе суммы первичных баллов, полученных за выполнение каждого из заданий
работы. Аттестационная отметка выставляется по пятибалльной шкале в соответствии с тестовым
баллом.
% выполнения заданий Тестовый балл
Аттестационная отметка
85%-100%
34-40
5(отлично)
65%-84%
26-33
4 (хорошо)
49%-64%
19-25
3 (удовлетворительно)
Менее 49%
Менее 19
Неудовлетворительно (задание не
выполнено)

Контрольно-измерительные материалы
7 класс
I. Спецификация
1. Назначение
Контрольно-измерительные материалы предназначены для проведения промежуточной аттестации
по английскому языку в 7-м классе.
Цель – оценка уровня достижения планируемых результатов освоения учащимися учебного предмета
«Английский язык» за 7-й класс.
Промежуточная аттестация проводится в соответствии с Федеральным законом от 29.12.2012 № 273ФЗ «Об образовании в Российской Федерации».

2. Документы, определяющие содержание работы
Содержание контрольно-измерительных материалов определяется на основе:
– федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования,
утвержденного приказом Министерства образования и науки РФ от 17.12.2010 № 1897

3. Структура работы
Работа состоит из 3 частей:
Часть 1 (1-5) содержит задания на определение уровня сформированности навыков
аудирования и включает задания с выбором ответа базового уровня сложности.

Часть 2 (6) содержит задания на определение уровня сформированности навыков чтения с
выборочным пониманием и включает задания базового уровня сложности на полное понимание
информации в тексте.
Часть 3 (7-11) содержит задания на определение уровня сформированности лексикограмматических навыков и включает задания на заполнение пропусков и с выбором правильного
ответа и задания (12-16) на употребление слов, чтобы они соответствовали тексту.

№

Части работы

1
2
3

Аудирование
Чтение
Языковые средства
Итого

Распределение заданий по частям работы
Число
Максимальный Тип заданий
заданий
балл
5
5
Выбор ответа
5
5
Выбор ответа
10
10
Выбор ответа
20
20

4. Время выполнения варианта КИМ
45 минут без учёта времени, отведённого на инструктаж и внесение ответов в бланк ответа.

5. Условия проведения, материалы и оборудование
Для выполнения заданий 1-5 (аудирование) необходимо использовать компьютер для прослушивания
аудиофайлов. Прослушивание проводится во фронтальном режиме, текст слушается дважды.

6. Кодификатор требований
Обозначение
задания в
работе

Код и
наименование
раздела

Умения, проверяемые заданиями работы

1-5

1

6

2

7,8

3

9

3

10

3

11
12

3
3

13,14
15

3
3

16

3

Понимать основное содержание
несложных аутентичных аудиотекстов
различных жанров монологического и
диалогического характера в рамках
изученной тематики
Читать и понимать несложные
аутентичные тексты различных стилей и
жанров, используя основные виды чтения
(ознакомительное, изучающее, поисковое)
в зависимости от коммуникативной задачи
Употреблять в речи неправильные глаголы
в простом прошедшем времени
Образовывать степени сравнения
прилагательных
Употреблять в речи глагол can в
прошедшем времени
Употреблять в речи предлоги
Употреблять в речи глаголы в простом
настоящем времени
Употреблять в речи прилагательные
Употреблять множественное число
существительных
Употреблять в речи прошедшее

Максимальный
балл за
выполнение
задания
5

5

1,1
1
1
1
1
1,1
1
1

длительное время
Общий балл

20

III Итоговая контрольная работа к учебнику «Starlight» 7 класс
LISTENING
I. Вы услышите диалог. Запишите в поле ответа цифру 1, 2 или 3, соответствующую
выбранному вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды.
1) Elena invited Alan to the

1. Cinema
Ответ:

2. Musical

3. Opera

2) Alan thinks the choreography was

1. Bad
Ответ:

2. Poor

3. Incredible

3) Alan’s mother used to

1. Dance
Ответ:

2. Sing

3. Play the violin

4) Alan’s mother is a fan of

1. Science
Ответ:

2. Sports

3. The Arts

5) Alan prefers

1. Ballet
Ответ

2. Musicals

3. Operas

READING
II. Установите соответствие тем 1—6 текстам А—Е. Занесите свои ответы в таблицу.
Используйте каждую цифру только один раз. В задании одна тема лишняя.

1. Life lessons
2. Theatrical professions
3. Theatre educates
4. Ancient theatres
5. Develop patience
6. Watch TV
A. Theatrical performance is the result of the work of many people. It might seem that the
playwright creates the play, the director stages it, the actors make the audience believe in the
reality of what is happening on the stage and that is all. But the magic is also created by artists,

decorators, costumers, make-up artists, lighting technicians, stagehands and many others whom
the audience does not see.
B. Many plays are based on famous books or moments from history. Watching a performance
that focuses on history or literature is a great way to bring important events or ideas to life.
Theatre can be a great way to introduce children to classic fairy tales, short stories, and even
poetry.
C. Bringing a child to a theatre for the first time is a challenging experience. Children may not
realise that a live play is quite different from a cartoon on TV or even a movie screen. Watching
television has become an extremely popular form of entertainment for children. Because of this
it is difficult for them to focus on one thing for an hour and a half. Theatre helps children learn
how to sit quietly, respect others, and pay attention.
D. Theatre is a safe way to expose kids to difficult situations and show them first-hand how to
handle these situations. A play can teach lessons about staying true to who you are, as well as
lessons of friendship. Some plays look at family life and show how to cope with troubles
between sisters and brothers.
E. We know that the first people who created plays were the ancient Greeks. It was about the
year 500 BC. They divided plays into two kinds: tragedy and comedy. This division is still used
today. These ancient Greek plays were performed outdoors in large amphitheatres, so that many
people could see them. There were contests among the playwrights and the winner got a prize.
The actors wore masks covering the entire face and head, with holes for their eyes and mouth
Ответ:
A

B

C

D

E

GRAMMAR AND WORDS
III. Прочитайте приведённый ниже текст и вставьте вместо каждого пропуска 7—11 нужную
грамматическую форму, выбрав её из списка.
Home alone
It was a dark and stormy night. A boy was alone at home and about to go to bed, when he (7)
a
scary shadow figure at the window. ‘Who’s there?’ he shouted. Suddenly there was a flash of lightning and a
roll of thunder. It seemed to him that he saw a lion’s face and heard a scary roar at the window. It looked like
the lion from the local circus that had been announced missing on the television news channel. He (8)
very scared. He ran to his bed and pulled the blanket over his head. The boy started to shout for his
parents but there was no reply. They were at a late night party. Then he heard footsteps. They were getting
(9)
. Soon the clock struck twelve. He tried to sleep, but (10)
. He was too frightened.
Some time later he finally fell asleep. The following day the lion was caught (11)
zookeepers.
7.
8.
9.
10.
11.

1.was seen
1.felt
1. more loud
1.could
1.within

2.saw
2.fell
2.loudest
2.couldn’t
2.of

3.was seing
3.fall
3.louder
3.didn’t can
3.by

4.seed
4.feel
4.more louder
4.can’t
4.with

Прочитайте текст и заполните пропуски 12—16 подходящими словами из списка 1—7. В
ответе укажите цифры, под которыми значатся выбранные вами слова. Два слова в этом
списке лишние.
Mobile phones
It might seem that most of us feel like we couldn’t (12)
without our
mobile phones. They’ve not really been in existence for very long. In fact, so
(13)
mobile phones have only been around in the last 20
years. Smartphones that have become our friends are quite (14)
.
However, the history of mobile phones started in 1908. The very first mobile
phones were not really mobile phones at all. They were two-way radios which
were used by people like taxi (15)
and the emergency services for
communicating. Motorola was the first company to make the first hand-held
mobile phone. In 1992 the world’s first ever SMS message was sent in the
UK. It was a message ‘Merry Christmas’ to Richard Jarvis, a director at
Vodafone, who was (16)
his office Christmas party.

1. popular
2. old
3. live
4. drivers
5. walk
6. new
7. enjoying

Ответы на контрольную работу
Аудирование:1-2; 2-3; 3-1; 4-3; 5-2
Чтение: 6- 23514
Лексика и грамматика: 7-2; 8-1; 9-3; 10-2; 11-3; 12-3; 13-1; 14-6; 15-4; 16-7;
Текст аудирования

III. Система оценивания выполнения отдельных заданий и работы в целом
За верный ответ в каждом пункте заданий работы учащийся получает 1 балл.
За неверный ответ или его отсутствие выставляется 0 баллов.
Максимальное количество баллов, которое может набрать учащийся:
За выполнение заданий 1 части работы-5 баллов;
За выполнение 2 части работы-5 баллов.
За выполнение 3 части работы-10 баллов.

Максимальное количество баллов, которое может набрать учащийся за выполнение всей работы-20
баллов.
По итогам проверки работы выставляются тестовый балл и аттестационная отметка. Тестовый балл
выставляется на основе суммы первичных баллов, полученных за выполнение каждого из заданий
работы. Аттестационная отметка выставляется по пятибалльной шкале в соответствии с тестовым
баллом.
% выполнения заданий Тестовый балл
Аттестационная отметка
85%-100%
17-20
5 (отлично)
65%-84%
13-16
4 (хорошо)
49%-64%
9-12
3 (удовлетворительно)
Менее 49%
Менее 9
Неудовлетворительно (задание не
выполнено)

Контрольно-измерительные материалы
класс

8

Спецификация
1. Назначение
Контрольно-измерительные материалы предназначены для проведения промежуточной аттестации
по английскому языку в 8-м классе.
Цель – оценка уровня достижения планируемых результатов освоения учащимися учебного предмета
«Английский язык» за 8-й классы.
Промежуточная аттестация проводится в соответствии с Федеральным законом от 29.12.2012 № 273ФЗ «Об образовании в Российской Федерации».
2. Работа

состоит

из

4

частей:
Часть 1 (1-4) содержит задания на определение уровня сформированности навыков
аудирования и включает задания с выбором ответа базового уровня сложности.
Часть 2 (5-11) содержит задания на определение уровня сформированности навыков чтения с
выборочным пониманием и включает задания базового уровня сложности на полное понимание
информации в тексте.
Часть 3 (11-23) содержит задания на определение уровня сформированности лексикограмматических навыков и включает задания на заполнение пропусков и с выбором правильного
ответа (базовый уровень) и задания (16-20) на изменение слов, чтобы они грамматически
соответствовали тексту.

Часть 4 (24) содержит задания на определение уровня сформированности навыков личного
письма.
Распределение заданий по частям работы
№
Части работы
Число
Максимальный Тип заданий
заданий
балл
1
Аудирование
4
4
Выбор ответа
2
Чтение
7
7
Соответствие
текста
заголовкам
3
Языковые средства
12
12
Изменение слов, чтобы
они грамматически и
лексически
соответствовали
тексту.
4
Письмо
1
7
Написание
личного
письма
Итого
24
30
3. Общее время выполнения варианта КИМ 40 мин.
4. Условия проведения, материалы и оборудование
Для выполнения заданий 1-4 (аудирование) необходимо использовать компьютер для прослушивания
аудиофайлов. Прослушивание проводится во фронтальном режиме, текст слушается дважды.
5. Кодификатор требований
Код
и Умения, проверяемые заданиями работы
Обозначение
задания
в наименование
раздела
работе
1-4

1

5-11

2

11-23

3

24

4

Общий балл

Максимальный
балл
за
выполнение
задания
Понимать
основное
содержание 4
несложных аутентичных аудиотекстов
различных жанров монологического и
диалогического характера в рамках
изученной тематики
Читать
и
понимать
несложные 7
аутентичные тексты различных стилей и
жанров, используя основные виды чтения
(ознакомительное, изучающее, поисковое)
в зависимости от коммуникативной задачи
Использовать
навыки
оперирования 12
изученными грамматическими формами и
лексическими
единицами
в
коммуникативно значимом контексте на
основе предложенного
связного текста.
Умение решать коммуникативную задачу 7
в письменной форме в соответствии с
требованиями написания личного письма.
30

Итоговая контрольная работа к учебнику «Starlight» 8 класс
LISTENING
Вы два раза услышите четыре коротких диалога, обозначенных буквами А, B, C, D. Установите
соответствие между диалогами и местами, где они происходят: к каждому диалогу подберите
соответствующее место действия, обозначенное цифрами. Используйте каждое место действия из
списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия.
1.
2.
3.
4.
5.

In a park
In a shop
In a vet clinic
In a hotel
At a party

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.
Диалог A
Место
действ
ия

B

C

D

READING
Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами и их заголовками: к каждому тексту,
обозначенному буквами А–G, подберите соответствующий заголовок, обозначенный цифрами 1–8.
Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.
1.
2.
3.
4.

A huge diamond of water
A famous Russian toy
Named after a famous scientist
Getting higher than the sky

5. The fresh air producer
6. Famous for its size
7. A great source of knowledge
8. Spoken all over the world

A.

Russia, also officially known as the Russian Federation, is the largest countryin the world. Its
territory is 17,075,400 square kilometers. According to scientists, the country’s territory would
almost cover the surface of the planet Pluto. It is the only country which is washed by 3 oceans
and 12 seas. Russia is considered to be a European country, but two-thirds of the country are in
Asia. However, most of the population lives in the European part of Russia.

B.

Siberian Lake Baikal is the largest pool of fresh water on the planet. All the 12 major rivers of the
world (the Volga, the Don, the Yenisei, the Ob, the Ganges, the Amazon, etc.) would need to
flow almost a year to fill a pool equal to the volume of Lake Baikal. Another impressive fact is
that even if all the rest of the planet’s fresh water supply were to disappear, there would be
enough fresh water left in Lake Baikal to supply the people of the earth for up to 50 years.

C.

Russia is the country with the largest forest reserves in the world. 45% of its territory is covered
in green forests. The forests are located in the European north of the country, in Siberia and
in the Far East. Forests play an important role in the life and welfare of people. Russian forests
are the biggest ‘lungs’ of the Earth. They produce oxygen and clean the atmosphere of carbon
dioxideand other pollutants.

D.

There are more than five thousand languages in the world. Russian is one of the five major

world languages. 280 million people around the world speak Russian and it is one of the most
widely spoken native languages in Europe. The United Nations uses Russian as one of the
official languages of the organization. It is also used in international commerce, politics,
academic and cultural life.
E.

For its collection of books, the Russian State Library is considered to be the biggest in Europe
and one of the largest in the world. The Russian State Library was founded in 1862, in
Moscow. The library has over 275 km of shelves with more than 43 million items,
including books, journals and magazines, art publications, music scores and sound records,
maps and other things. There are items in 247 languages of the world.

F.

Russia is known all over the world for its space programmes. In 1957 the Soviet Union
launched Sputnik 1, the first artificial satellite in the world. Four years later, in 1961, human
space flight was accomplished. Soviet cosmonaut Yuri Gagarin was the first man to journey
into space. He orbited the Earth and landed the same day. There are other impressive space
achievements of the country like the first long space flight, the first woman cosmonaut in
space, and the first spacewalk.

G.

One of the most popular souvenirs tourists buy in Russia is the Matryoshka. It is a doll
made of wood and painted with colourful ornaments. Although the Matryoshka is called a
doll, it is actually a set of dolls of different sizes placed inside one another. A traditional
Russian Matryoshka has big black eyes, red healthy cheeks and a friendly smile. She wears a
national Russian costume, and often has some flowers or a basket of fruit in her hands.

Текст A
Заголов
ок

B

C

D

E

F

G

GRAMMAR AND WORDS
Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами,
обозначенных номерами 12–18, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста.
Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 1218.
It happened in the English lesson. All the students were finishing their compositions about pets. Ms
Smith, our English teacher, COME(12)
up to the window and said “What a nice
winter day! It SNOW(13)
now! And everything is so quiet.”
There was a faint sound from outside the window. At first Ms Smith NOT PAY(14)
any attention to it. Then the sound was repeated and it became STRONG(15)
. Ms Smith opened the window and exclaimed “Look, CHILD
(16)
, we have a new student, today!” She turned to the class with a little white
kitten in her hands and said, “This poor kitten is cold and hungry.”
Alice raised her hand and said “I TAKE(17)
the kitten home. I think I’ll
call him Snowy.”
Everyone was very glad. “It’s so nice that Snowy JUST FIND(18)
a new
family”, said Ms Smith.
Now Snowy is a big clever cat.

12

ответ

13

14

15

16

17

18

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами,
обозначенных номерами 19–23 так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали
содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами.
Sandra had never been to the theatre and felt very exсited when Mum said she had bought tickets to
the Opera House. Of course, she knew and admired the beautiful BUILD (19)
.
It was FAME (20)
all over the world. Yet, Sandra was not sure if she would
like the PERFORM (21)
.
Classical music was not very popular with her friends and she didn’t often listen to it. What if she
felt BORE (22)
?
“Thank
you,
Mum!”
said
Sandra
when
they
were
going
home.
“It
was WONDER (23)
!
What’s on next time?”
ответ

19

20

21

22

23

WRITING
Прочитайте личное письмо. Ответьте на все вопросы. Обратите внимание на необходимость
соблюдения указанного объёма письма (90-100 слов). Помните о правилах написания личного
письма.
You have received a letter from your English-speaking pen friend, Ben.
… I am very busy now preparing for my exams but yesterday I went to the cinema with my friends. We saw a
new film about Sherlock Holmes. You’ve probably seen it too. …
What kinds of films do you like? Where do you prefer watching films – in the cinema or at home and why?
What would you make a film about if you had a chance?…
24

Ответы на контрольную работу
Аудирование: 2415
Чтение: 6158742

Лексика и грамматика: 12 – came, 13 - is snowing, 14 - did not pay<или >didn’t pay, 15 – stronger, 16
– children, 17 - will take<или >’ll take, 18 - has just found<или>’s just found, 19 – building, 20 – famous,
21 – performance, 22 – bored, 23 – wonderful.
Текст аудирования.
Dialogue А
A: Can I help you?
B: Yes, please. You see, I want to adopt a puppy, but I don’t know much about dogs or how to take care of them.
A: Right. I can recommend this book. Have a look – it gives a detailed description of the most popular breeds of dog
so that you can choose whichis the best for you.
B:
Oh, and it also contains very good pictures! These puppies are so cute! Yes,I’m taking it …though the price is
rather high… Anyway.
A:
The cash-desk is over there.
B:
Fine. Thank you.
Dialogue B
A:
I’ve got a complaint, I’m afraid.
B:
What’s happened, sir? Just let us know. We do everything we can to keepour guests happy.
A:
The problem is …that …there’s a dog in the room next to mine.
B: Yes, and what’s the actual problem? Many of our visitors choose us for just that reason. We admit pets which is
very convenient for those who travelwith animals.
A: But why did nobody tell me about that? The dog barks! I can’t sleep properly at night.
B: Sorry, sir. But the only thing we can do is to offer you another room. I’ll just check which one would be quieter.

A:
B:
A:
B:
A:

A:
B:
A:
B:
A:
B:
A:

Dialogue C
It’s pretty cold today, isn’t it?
Yes, it is. But I’ve got used to walking in any weather.
Is it because you have to walk your dog?
Yes. Twice a day, at least. We are heading to the pond at the moment – there are special facilities for dogs there, like
ladders and ramps. Are you going there too?
Oh, no, I’m going home. That’s enough jogging for me for today. Too cold!
Dialogue D
Are you leaving? So soon?
Yeah. I have to. I need to walk my dog and he won’t accept any excuses onmy part.
Yeah, I understand… What kind of dog have you got?
A Labrador. He’s very clever but hates it if we don’t follow his routine.
That’s a shame… I mean that you are leaving… because it’s so cool here.
And the music is great.
Ok. Just one more dance and I’ll be off.
Yay! A good decision.

Система оценивания выполнения отдельных заданий и работы в целом
За верный ответ в каждом пункте заданий работы учащийся получает 1 балл (кроме письма).
За неверный ответ или его отсутствие выставляется 0 баллов.
Максимальное количество баллов, которое может набрать учащийся:
За выполнение заданий 1 части работы-4 баллов;
За выполнение 2 части работы-7 баллов.
За выполнение 3 части работы-12 баллов.
За выполнение 4 части работы-7 баллов.

Максимальное количество баллов, которое может набрать учащийся за выполнение всей работы-30
баллов.
По итогам проверки работы выставляются тестовый балл и аттестационная отметка. Тестовый балл
выставляется на основе суммы первичных баллов, полученных за выполнение каждого из заданий
работы. Аттестационная отметка выставляется по пятибалльной шкале в соответствии с тестовым
баллом.
% выполнения заданий Тестовый балл
Аттестационная отметка
85%-100%
25-30
5(отлично)
65%-84%
19-24
4 (хорошо)
49%-64%
14-18
3 (удовлетворительно)
Менее 49%
Менее 13
Неудовлетворительно
(задание
не
выполнено)

Контрольно-измерительные материалы
9 класс

I. Спецификация
1. Назначение
Контрольно-измерительные материалы предназначены для проведения промежуточной аттестации
по английскому языку в 9-м классе.
Цель – оценка уровня достижения планируемых результатов освоения учащимися учебного предмета
«Английский язык» за 9-й класс.
Промежуточная аттестация проводится в соответствии с Федеральным законом от 29.12.2012 № 273ФЗ «Об образовании в Российской Федерации».

2. Структура работы
Работа состоит из 4 частей:
Часть 1 (1-5) содержит задания на определение уровня сформированности навыков
аудирования и включает задания с выбором ответа базового уровня сложности.

Часть 2 (6-12) содержит задания на определение уровня сформированности навыков чтения с
пониманием основного содержания несложных звучащих аутентичных текстов (повышенный
уровень).
Часть 3 (13-21) содержит задания на изменение слов так, чтобы они грамматически
соответствовали тексту (базовый уровень) и задания (22-27) на определение уровня
сформированности лексико-грамматических навыков (базовый уровень).
Распределение заданий по частям работы
№
Части работы
Число
Максимальный Тип заданий
заданий
балл
1
Аудирование
5
5
Прослушать пять
устных высказываний и
установить
соответствие между
высказываниями и
рубриками. В задании
есть одна лишняя
рубрика.
2
Чтение
7
7
Выбор ответа
3
Языковые средства
15
15
Изменение слов, чтобы
они лексически и
грамматически
соответствовали
тексту.
Итого
27
27

3. Время выполнения варианта КИМ
40 минут

4. Условия проведения, материалы и оборудование
Для выполнения заданий 1-5 (аудирование) необходимо использовать компьютер для прослушивания
аудиофайлов. Прослушивание проводится во фронтальном режиме, текст слушается дважды.

5. Кодификатор требований
Обозначение
задания в
работе

Код и
наименование
раздела

Умения, проверяемые заданиями работы

1-5

1

6-12

2

13

3

Понимать основное содержание
несложных аутентичных аудиотекстов
различных жанров монологического и
диалогического характера
Читать и понимать несложные
аутентичные тексты различных стилей и
жанров, используя основные виды чтения
(ознакомительное, изучающее, поисковое)
в зависимости от коммуникативной задачи
Употреблять в речи глаголы в простом
настоящем времени
Употреблять в речи местоимения
Употреблять в речи глаголы в простом
прошедшем времени

14
15

Максимальный
балл за
выполнение
задания
5

7

1
1
1

16
17
18
19
20

21
22-27

Употреблять в речи глагол to be в
настоящем времени
Употреблять в речи глагол can в
прошедшем времени
Использовать в речи порядковые
числительные
Образовывать множественное число
существительных
Образовывать степени сравнения
прилагательных
Употреблять в речи правильные глаголы в
простом прошедшем времени

1

Умение использовать навыки
словообразования

6

Общий балл

1
1
1
1

1

27

Итоговая контрольная работа к учебнику «Starlight» 9 класс

II.

LISTENING
I.

Listen to the radio program and match the speakers А, В, С, D, Е to the statements 1–6. One
statement is extra. You will hear the radio program twice.

1. People usually enjoy learning languages.
2. People find learning languages difficult.
3. Languages should be learnt at an early age.
4. Languages are important for scientists.
5. People can do without foreign languages.
6. Languages help to do business.
Говорящий

A

B

C

D

E

Утверждение

READING
II.

Read the text and mark the statements T (true), F (false) or NS (not stated)

The Moneyless Man
For most of us it seems that money makes the world go round. However, not for Mark Boyle who has
turned his life into a radical experiment.
Mark Boyle was born in 1979 in Ireland and moved to Great Britain after getting a degree in Business.
He set up his own business in Bristol. For six years Mark Boyle managed two organic food companies which
made him a good profit.
However, in 2008, he decided to give up earning money. He vowed to live without cash, credit cards, or
any other form of finance.
Mark Boyle began to realize that many of the world’s problems are just symptoms of a deeper problem.
He thought that money gave people the illusion of independence.

Mark sold his house and started preparing himself for his new life. He posted an advert on a website
asking for a tent, a caravan (a vehicle for living or travelling) or any other type of a house. Soon an old lady
gave him a caravan for free. At least he then had a roof over his head!
After that, with his pockets empty, Mark was ready to go. He didn't even carry keys as he decided to
trust the world a bit more and not lock his caravan. On November 28th (International Buy Nothing Day
2008), he became the Moneyless Man for one whole year.
Everything was different from then on. Mark lived in his caravan on an organic farm where he worked as
a volunteer three days a week. In return he got a piece of land to live on and grow his own vegetables. His
food was cooked on a stove, and he washed in a shower made from a plastic bag hanging from a tree, and
warmed by the sun.
Even breakfast was different. With no morning coffee to brew, Mark had to find an alternative drink to
start the day with. So he drank herbal teas, sometimes with some fresh lemon verbena that he could find near
the caravan. «It's all very good for you: iron, calcium, anti-oxidants, » Mark said.
Food was the first thing to consider. Mark discovered that there were four ways to find it: looking for
wild food, growing his own food, bartering (exchanging his grown food for something else), and using loads
of waste food from shops.
Public interest in his project was divided. While a huge number of people supported him, there was
criticism of him, particularly on Internet forums.
“People are either very positive about what I'm doing or very negative; I think it's about 70 percent/30
percent. It's funny, if you don't have a massive plasma TV these days, people think you are an extremist,”
Mark said.
People tend to ask Mark what he learnt from a year of a moneyless life. “What have I learned? That
friendship, not money, is real security,” he answers.
Mark's remarkable journey is described in his new book “The Moneyless Man”, which shows in a
detailed way the challenges he faced on the road to his new world.
6. Mark’s business in Bristol was successful.
1) True

2) False

3) Not stated

7. Mark bought an expensive caravan for his new life.
1) True

2) False

3) Not stated

8. Mark’s family approved of his moneyless project.
1) True

2) False

3) Not stated

9. The only thing Mark couldn’t give up was coffee.
1) True

2) False

3) Not stated

10. Mark got food from different sources.
1) True

2) False

3) Not stated

11. People’s attitudes towards Mark’s project were different.
1) True

2) False

3) Not stated

12. Some of Mark’s fans want to repeat his experiment.
1) True

2) False

3) Not stated

GRAMMAR AND WORDS

III. Read the texts and fill in the gaps transforming capitalized words.
Tracey was very unhappy and scared. She was starting a new school.
“I
13
to go to school today,” Tracey told her father. “I
understand, Tracey,” he said. “Starting a new school can be very difficult. But
you have to.”
A month before
14
family had moved to a new town and
everything was still new and strange for Tracey. Dad smoothed Tracey’s hair
down and
15
her a little hug, “When your classes
16
over, I’ll pick you up, ok?” When Tracey got to school and
looked at the big building, she thought, “I wish I
17
run away,”
but she knew it was impossible. She took a deep breath and walked up the steps
to school. She went straight into her
18
grade classroom. “That
must be Tracey,” “Hello, Tracey!”, “Welcome, Tracey!” the
19
in
the room welcomed her. Everyone seemed friendly and Tracey felt a little
20
.The father picked her up after school. “How was your day?” he
asked. To his surprise Tracey answered that she _
21
her new school.
“You are a brave girl,” her father said. “I’m proud of you.”
Have you heard of a Tadeus Bodnar? He is a
22
Hungarian
hairdresser. Not long ago he stopped using the
23
scissors and
comb. Now his instruments are axes, irons and vacuum cleaners. Now he is
very
24
and happy because with his innovative techniques he can
express himself better. He cuts hair in his shop in Budapest by chopping it with
an axe. Then he styles the hair using a vacuum cleaner, or straightens it with an
iron. It’s difficult to believe but the extravagant hairdresser is very popular.
Many people find him very
25
_. Every day there’s an
26
line of people streaming to his shop. They wish to change their
27
and have a thrilling, new experience.

Ответы на контрольную работу
Аудирование: A-3, B-6, C-4, D-1, E-5
Чтение: 6-1, 7-2, 8-3, 9-2, 10-1, 11-1, 12-3
Лексика и грамматика:
13

don’t want

14

their

15

gave

16

are

17

could

18

fifth

19

children

20

better

21

liked

22

famous

13. NOT/WANT

14. THEY
15. GIVE
16. BE
17. CAN
18. FIVE
19. CHILD
20. GOOD
21. LIKE

22. FAME
23. TRADITION
24. SUCCESS

25. CREATE
26. END
27. APPEAR

23

traditional

24

successful

25

creative

26

endless

27

appearance

Текст аудирования
Speaker A. There are many ways to learn foreign languages but the most effective is when people do it at
school. I believe languages should be taught starting from the age of three or four. Children acquire new
words and grammar patterns easily, while playing and communicating. They can imitate sounds and they
enjoy reciting poems and singing songs even when they don’t understand the meaning of some words.
Speaker B. Some of my friends started learning foreign languages when they started to work. I myself took
a Spanish course when our company signed several contracts with Spanish partners. Now it’s not a problem
for me to write a letter in Spanish or make a telephone call. It’s easier and quicker to solve any problems if
you are able to communicate without interpreters.
Speaker C. Our age is the age of information, and it’s very important for people in different businesses to be
able to exchange information quickly. For scholars and researchers it’s even more crucial than for others. If
they know foreign languages, they can read publications in magazines and on the Internet and be wellinformed about the most recent discoveries of their colleagues in other countries.
Speaker D. I know lots of people who started learning languages at a very mature age. They say it’s fun and
I agree with them. I’m taking an Italian course at the moment and I enjoy every minute in our classroom. We
play linguistic games, sing songs and ...we talk about everything. It’s like getting back to school again.
Besides, I’ve got new friends there.
Speaker E. I can’t understand why people fuss so much about foreign languages. Nowadays they are getting
even less important than they used to be. All good films and books are translated by professional
interpreters. TV broadcasts programmes in different languages too, so you can choose your language in the
language option mode. And there are all kinds of programmes that can translate any text for you in seconds.

III. Система оценивания выполнения отдельных заданий и работы в целом
За верный ответ в каждом пункте заданий работы учащийся получает 1 балл.
За неверный ответ или его отсутствие выставляется 0 баллов.
Максимальное количество баллов, которое может набрать учащийся:
За выполнение заданий 1 части работы-5 баллов;
За выполнение 2 части работы-7 баллов.
За выполнение 3 части работы-15 баллов.
Максимальное количество баллов, которое может набрать учащийся за выполнение всей работы-27
баллов.
По итогам проверки работы выставляются тестовый балл и аттестационная отметка. Тестовый балл
выставляется на основе суммы первичных баллов, полученных за выполнение каждого из заданий
работы. Аттестационная отметка выставляется по пятибалльной шкале в соответствии с тестовым
баллом.

% выполнения заданий
85%-100%
65%-84%
49%-64%
Менее 49%

Тестовый балл
23-27
18-22
13-17
Менее 13

Аттестационная отметка
5(отлично)
4 (хорошо)
3 (удовлетворительно)
Неудовлетворительно (задание не
выполнено)

Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)


Наверх
На сайте используются файлы cookie. Продолжая использование сайта, вы соглашаетесь на обработку своих персональных данных (согласие). Подробности об обработке ваших данных — в политике конфиденциальности.
Отчет о результатах самообследования_2023.pdf (скачать)

Функционал «Мастер заполнения» недоступен с мобильных устройств.
Пожалуйста, воспользуйтесь персональным компьютером для редактирования информации в «Мастере заполнения».